spectacol
info

2018-02-03 19:00:00

Omul cel bun din Sîciuan

după B. Brecht

 

REGIA: Anca Bradu
SCENOGRAFIA: Alin Gavrilă
COREGRAFIA: Fatma Mohamed
COORDONARE MUZICALĂ: Ovidiu Iloc
CONCEPT VIDEO: Ionuț Gavrilâ
ÎN DISTRIBUȚIE: Diana Fufezan, Adrian Neacșu, Cătălin Pătru, Oana Marin, Florin Coșuleț, Codruța Vasiu, Iustinian Turcu, Ștefan Tunsoiu, Ali Deac, Vladimir Petre, Gabriela Pîrlițeanu, Vlad Robaș, Pali Vecsei
durata aproximativă: 1h 45min / preţ bilet: 25 lei; redus: 0 lei

„Importanța uriașă a lui Brecht în cultura teatrală contemporană e legată de conceptul teatrului epic. Această sintagmă nu aparține numai literaturii, ci transmite aspirația creatorului de teatru german de a reconfigura o artă de sinteză prin îmbinarea tuturor genurilor literare, cu jocul actorilor ce se dedublează între personaj și narator, cu expresivitatea abstractă a mijloacelor scenografice care sugerează și nu descriu, cu expresivitatea muzicală a songurilor menite să aprofundeze poetic sensul episoadelor narative ce le preced. Așadar, la vremea la care Brecht configura această estetică, mult influențată de teatrul popular, spectacolul de teatru modern câștiga pentru totdeauna o convingătoare complexitate și forță expresivă.

«Omul cel bun din Sîciuan» este unul din textele brechtiene cele mai consacrate și reprezintă o sinteză a tuturor principiilor sale artistice și, mai ales, morale. Într-o lume devastată de sărăcie, corupție, vulgaritate si sălbăticie, o prostituată e aleasă de cei trei zei călători porniți în căutarea binelui regenerator, să reabiliteze lumea. Aventura inconștientă a personajului feminin Șen De constituie fundalul demonstrației brechtiene, potrivit căreia ființa umană trebuie să fie capabilă să găsească o cale pentru împlinirea idealurilor de bine și adevăr. Ea trebuie să se lase nealterată de pragurile vieții cotidiene, oricât de mizeră ar fi aceasta, pentru regăsirea bunătății sale originare.

Brecht atacă cu dramatism problema destinului ființei umane obligate să trăiască într-o societate rapace și coruptă, în care tabla marilor valori a fost spartă demult. Omul lui Brecht nu este o abstracțiune, fie el bun sau rău. El expune tragedia omului bun nimicit în intențiile sale de o societate rea. Conflictul acestei piese, impregnate de o vibrantă poezie, rămâne mereu deschis, iar spectatorii sunt chemați să-și desprindă propria morală. Piesa cu final deschis rămâne astfel o apologie a binelui, o lecție de conștiință tulburătoare prin simplitate și emoție. Brecht spunea într-o scriere de-a sa că și-a dorit să formeze o conștiință nouă, capabilă «s-o distrugă pe cea falsă și s-o instaureze pe cea adevărată». De aceea, a confruntat prin teatrul său oamenii cu ei înșiși. Cu cât mai simplu a făcut asta, cu atât mai bine și mai profund. De aceea, parabola și alegoria au rămas formele sale proprii. Așadar, «Omul cel bun din Sîciuan» este o parabolă a binelui într-o lume otrăvită de rău.”
(Anca Bradu)

DATA PREMIEREI: 10 SEPTEMBRIE 2017

  
focus
info
programul de spectacole
agenda
turnee
agenda
focus tnrs
info

Nimeni nu e al nimănui în vremea Crăciunului!

Actorul Florin Coșuleț și colegii din distribuția spectacolului „Țesătorul de vise - Poveste de Crăciun” vor susține miercuri, 19 decembrie 2018, un recital de colinde dedicat oamenilor fără adăpost. Evenimentul, parte a campaniei „..

citeste tot articolul

Șapte zeci de ani de la nașterea actorului Virgil Flonda.
„Despre Virgil Flonda nu pot vorbi la trecut!”

Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu, Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, Bursa de Spectacole, Departamentul de Artă Teatrală, Coregrafie și Management Cultural al ULBS aduc un omagiu marelui artist Virgil Flonda care astăzi a..

citeste tot articolul

Premiera „Urciorul sfărâmat” primită cu aplauze la scenă deschisă la Sibiu.
„Voi, ca români, aveți marea șansă de a trăi, în același timp, în trecut și în prezent. În Germania, acest lucru nu mai este posibil.”

Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu a prezentat joi, 13 decembrie 2018, premiera spectacolului „Urciorul sfărâmat”, concept și scenariu Armin Petras, după Heinrich von Kleist, regia Dominic Friedel, coproducție a secție..

citeste tot articolul

sibfest.ro
link
sibiuartsmarket.ro
link
citiesonstage.eu
link
bespectactive.eu
link
power of diversity
link
ifa.de
link
PIC
link
VOICES
link